Friday, June 19, 2009

Chaiyo! Chaiyo!

Salam. Hari ini, tak sempat tunggu 1-2 hari pagi2 lagi aku dah mengeluarkan "favourite toy" aku iaitu.....My Kenwood Mixer. Tak sabar aku nak practice buat ros tu. Kalau ikutkan hati dari malam tadi dah nak buat tapi risau lak kot2 suamiku bising tak habis2 dengan keknya. Anyway, kebetulan pagi ni suamiku keluar awal kerana ada meeting maka awal juga lah bermulanya projek aku ni.
Tapi, aku masih tak pakai buttercream sebabnya aku malas nak mengemas dan mencuci peralatan yang berminyak2 nanti sebab petang ni aku nak kena masuk office kerana ada appointment n beberapa perkara yang harus diselesaikan hari ini juga. Aku cuma pakai royal icing untuk practice ros tu.
Setelah berpuluh ros yang aku hasilkan dan sakit2 pergelangan tangan aku ni, maka aku rasa dapatlah juga rentaknya macam mana nak menghasilkan ros. Tapi ros aku tak sama dengan ros Kak Jun, lebih kepada wilton rose. Namun, aku suka jugalah dengan hasilnya walaupun masih belum puas hati dan "perfect".
Nampaknya, adalah kek yang akan dihasilkan dengan penuh bunga di atasnya dalam masa terdekat ni. So, my next project is "steamed a.k.a poured buttercream" . Tunggu!!!

p/s: I wonder what am I going to do with those roses?! :lol:





2 comments:

UMMI FARIS & FARAH said...

cantekkkk!!!!!!

Farah Kamal said...

Tq...saya "budak" baru belajar...hehehe...