Thursday, June 18, 2009

Thanks Kak Jun - Cupcakekasih

Salam. Ari ni lepak lagi di rumah. Order pun xde minggu ini cuma hari Ahad nnti je. Insya-Allah minggu depan order yang menunggu dah ada 3. X tau lah klu ada yang nak menambah lagi...dipersilakan. Petang tadi aku pergi melawat "makcik" kat Lorong Haji Taib. Tapi jangan salah faham bila aku sebut lorong tu. "Makcik" yang aku maksudkan ialah, amoi + nyonya yang kat kedai Bake With Yen tu.
Dapatlah aku mengisi semula kekosongan di dalam kabinet bahan2 kuih aku tu dan yang paling seronoknya aku dapat membeli rose nail seperti yang disyorkan oleh Kak Jun. Maka apabila pulang je ke rumah terus aku test skill buat ros tu. Bolehlah, for the first timer and without anyone beside to guide me. Lagipun aku cuma pakai chocolate ganache, malas nak bancuh buttercream untuk buat ros tu sebab hari dah petang n suami aku dah nak pulang. Jadi kena lah bersiap untuk menyambut kepulangan suami tercinta.
Seperti yang Kak Jun cakap lagi, buttercream yang dibancuh perlulah betul supaya bunga ros tu nanti cantik je nampak kelopaknya. Insya-Allah dalam sehari dua ni aku akan mencuba cara2 yang telah diterangkan itu. Lagipun once again - practise make perfect. So kat sini aku upload lah 1st and 2nd rose that I've ever made (at this moment).

This is my first attempt...




This is my second attempt...




No comments: