Friday, May 15, 2009

Kek Lapis Asam Manis




Salam. Semalam aku buat Kek Lapis Asam Manis. Teringat plak 5 tahun yang lepas masa aku kahwin, inilah kek hantaran aku. Bosan dengan kek2 biasa yang beraising tu, maka mak aku pun tempahlah kek lapis je. Boleh makan banyak, xdelah muak sangat.
Tetapi, kek yang aku buat kali ni agak "kegelapan" sikit. Iyelah, takkan nak sempurna je sepanjang masa kan?! Lagipun aku buat pun untuk makan sendiri. Apa pun suami kata ok je rasanya, tidak seperti rupanya. Oklah tu kot sebab suami aku ni kalau pasal komen memang kejam biasanya. Kalau tak sedap, terus je cakap. Kalau tak, takdelah aku menangis masa baru2 kahwin dulu sebab dia komen masakan aku yang tak kena dengan selera dia. Iyelah, dia orang minang, suka makan masakan gulai lemak manakala aku plak tekak suka asam pedas, xde santan. Tapi sekarang dah ok, dia cakap aku dah cemerlang dengan selera dia...hihihi..

No comments: