Thursday, September 10, 2009

Mencuba Resepi

Salam. Setelah hampir tiga minggu kita menjalani ibadah puasa selera aku dan suamiku menjadi semakin tumpul. Sudah kekeringan idea untuk memasak atau membeli menu apa untuk hidangan berbuka puasa. Kekadang tu kuih yang dibeli RM2 pun tak terhabis dimakan. Minggu lepas juga kami makan di luar untuk memuaskan selera kami. Bermula dari hari jumaat tu, kami berbuka puasa di KLCC. Suamiku memilih mee kari manakala aku dengan mee kicap. Selesai satu acara.
Keesokkannya pula kami merantau sehingga ke Kajang kerana ingin makan sate. Selera suamiku ini memang berlainan sedikit kerana dia suka makan sate perut tembusu. Bukannya perut yang macam tuala tu tapi perut panjang . Memang sejak berkahwin macam2 menu eksotik yang suamiku ni ajar aku makan (so tau lah kenapa badan aku sebegini kan?!). Kebetulan plak tempat peniaga sate kegemaran kami telah dipindahkan dan belum siap lagi tempat barunya. Maka terpaksalah kami makan di gerai sate pilihan kedua. Maka tahap kepuasan tu kuranglah sikit.
Hari Ahad tu kami bercadang untuk mencuba chinese muslim food restaurant yang disarankan oleh Kelly pula tetapi suamiku dah muak makan di luar. So kami memasak di rumah sajalah. Kebetulan aku baru membeli majalh SAJI keluaran khas Aidilfitri so suamiku mulalah memilih resepi untuk dimasak.
Suamiku memilih menu siakap steamed with light soya sauce, mongolian butter prawn n masakan jawa - sambal goreng. Ermm....puas sungguh kami malam tu. Kiranya penuhlah selera kami pada hari itu. Alhamdulillah.


Walaupun rupanya kurang menawan tetapi rasanya...."Wow!"


Ini memang tak dapt disangkal lagi kesedapannya, menjadi menu kegemaran yang baru...


Sambal goreng ni kalau diratah saja pun SODAP! nyum2...

1 comment:

Lynda.CG said...

udang tu nmpk menariks~nnti nk test okey