Thursday, September 10, 2009

Chinese Muslim Cuisine

Semalam aku dan suami berbuka bersama ayahku yang kebetulan datang ke KL bersama sepupunya kerana mempunyai "urusan kerajaan" di sini. Oleh kerana ahad yang lepas aku tak jadi berbuka di chinese food restaurant tu maka kali ini aku ajaklah ayahku bersama. Dia memang sukakan chinese food ni. Kiranya semasa bujang dulu aku ngan dia memang geng habislah kalau bab makan ni. So, pernah satu ketika dulu aku diet nasi dialah insan yang paling bengang sekali sebab teman sealiran tak dapat nak join..hihihi. Tiap2 hari dia dok menggoda aku dengan nasi.
Berbalik kepada chinese food ni, suamiku pun mempunyai selera yang sama. Tetapi semenjak menonton Asian Food Channel di Astro tu suamiku dah mula merasa was2 untuk makan di kedai yang betul2 chinese. Ramuan yang digunakan terutama di dalam sup utamanya boleh diragui. So, oleh kerana restoran ini sememangnya di "highlight" kan dengan perkataan muslimnya maka kami pun cubalah. Katanya pengusahanya merupakan seorang mualaf.


So, semalam sampailah kami ke Homst Restaurant. Ianya ada dua branch satu di TTDI dan yang kami pergi ini terletak di Kota Damansara. Kedainya simple. Oklah. Menunya nampak menarik. Untuk kami berempat aku order Siakap masak stim, Kerapu masak sweet n sour, salted vegetable soup, tofu with crab meat, wet butter prawn dan asparagus oyster. Semuanya small portion. Rasanya memang boleh tahan dan boleh juga dikatakan sedap. Harganya juga agak berpatutan. Keseluruhan hidangan termasuk minuman cuma RM120. Memang berbaloi. So, bagi anda yang ingin makan masakan Cina tanpa rasa was2, pergilah ke restoran Homst sama ada di TTDI atau Kota Damansara.


* Sorry, gambar menu tak sempat ambil...

1 comment:

Anonymous said...

kite pernah mkn kt TTDI. mmg best lah..sedap