Thursday, January 29, 2009

Gila Membeli






Sebenarnya citer ni dah lama tapi sengaja je skrg br aku nk berkongsi. Bulan Disember yang lepas aku pergi ke tempat adikku di Doha, Qatar. Saje je bercuti dah terlanjur bos besar dah bagi 'green light'. Sesekali tgk tempat org plak.
Kehidupan orang kat sana aku rasa seumpama duit diaorg tu mengalir mcm air je...yelah, apa tidaknya..klu kat shopping mall tu asyik penuh je...Klu membeli tu sampai penuh satu troli tu dah biasa sampaikan kekadang tu lebih dari satu. Lagi satu hal lak, klu cuma kaum ibu je yang gila membeli aku tak pelik...ini kaum bapa pun sama...
Kat KL ni klu area Pavilion tu memang terkenal ngan butik2 berjenama tetapi keadaannya sunyi je...umpama lalat pun takut nak masuk...lain hal plak klu kat Qatar ni...butik yg macam tu pun diaorg masuk macam gi 7-eleven je. Klu setakat beg LV tu anak diaorg blh pakai buat gi skolah je. Sepatutnya bila dah jadi bencana macam kat Palestin tu...diaorg yg suka berbelanja nilah yang seharusnya segera menghulurkan bantuan.
Apa2 pun aku bersyukur dgn sumer nikmat yang diberikan kepadaku. Biarlah hidup ini bahagia dengan cara kita sendiri. Tidak perlulah kita nak mengikutkan nafsu...ukur baju di badan sendiri...

1 comment: