Sunday, June 6, 2010

3 hari 2 malam

Aku n kawan2 dah plan BBQ ni lebih sebulan yang lepas. Alhamdulillah jadi gak walaupun beberapa kali tarikh terpaksa diubah. Maklumlah, masing2 ada commitment sama ada dengan kerja ataupun family. So, kebetulan Jumaat 28hb Mei tu cuti hari wesak maka berkumpullah kami semua di rumahku. Tujuan kami sekadar untuk berkumpul dan catch up citer2 terkini sambil menjamu selera.
So, pagi2 lagi aku dah call Kelly, Zimah n Ina utk remind diaorg supaya datang awal sket. Bukannya apa, hubby memang jenis yang suka siap awal2, cuma aku je yang selalu buat keje last minute...hehehe... Kebetulan plak aku ada order kek ari tu, bisinglah hubby sebab dah tau nak buat makan2 tapi sanggup amik order lagi walhal ari tu cuma delivery je, keknya aku dah siapkan malam tu. Tapi dalam tergesa2 aku gi deliver kek tu, berlaku insiden lah plak. Kek tu bergerak dari papannya so comotlah sikit belah tepinya. Risau gak aku, tapi nasi baik customer tu ok. Hopefully dia ikhlas lah...
Ok, menu kitaorg ialah ayam, daging, sotong, ikan, bihun goreng, baked beans, air asam, coleslaw, carrot cake n specialty hubby - fruit punch. Memang puas hati sangat makan malam tu. Kenyang sangat! Seperti biasalah, tukang perap bahan2 mentah adik lelakiku - Is. Yang lain tu kitaorg gotong-royong menyiapkannya. Nasib baik gak Is ada jemput beberapa orang kawannya so ada lah tukang bakarnya...hehehe...iyelah, dah bagi makan, kena lah buat keje sikit kan?!
Malam tu kawan2ku - Kelly, Zimah, Ina, Sue n Haza tido umah. Layan movie n borak2 smpai pukul 3 pagi. Esok sambung makan lagi yang mana ada lebihan bahan, bakar lagi. Buat kek untuk makan2 lagi. Hhmmm...kesimpulannya memang makan je lah keje kitaorg hujung minggu tu...hihihi...n malam tu layan lagi movie kat "screen" besar umah aku tu. Kali ni tgk citer Duhai Si Pari2. Lawak gak citer ni rupanya. Pandai betul Que Haidar tu!
Hari Ahad tu barulah masing2 pulang ke rumah itu pun sbb hari Isnin tu keje kot. Klu x ntah2 ktorg smbung lg...hihihi...nasib baiklah hubby sibuk sabtu tu n dia bagi chance untuk spend time ngan kawan2. Thank you Sayang! Sporting habis! Luv u!




















No comments: